22-02-2013

Verhuizen

Frits had het tot op de bodem uitgezocht. Hij wilde de dingen goed regelen voor na zijn dood en een van die dingen was het uitzoeken van een begrafenisondernemer.
'Zeg! Weet jij wat een begrafenisondernemer kost?!'
Ik nam aan erg veel, hij was namelijk totaal niet zuinig of gierig.
'Schoften zijn het. Nou heb ik het geregeld met mijn verhuizer. Jij moet mij trouwens eens vertellen wat de diepere betekenis is van het feit dat ik altijd zo'n goed contact heb met mijn verhuizers. Overal. Ook al in Amsterdam.'
Daar had ik niet zo snel een antwoord op, maar dat hoefde blijkbaar ook niet.
'Ik heb hem gebeld, die man heeft me hier in Innsbruck al drie keer verhuisd en als ik dood ben doet hij dat weer.'
'Komt ie dan met zo'n ladder met een bakje langs je raam en ga je dan in je kist zo buitenlangs naar beneden?'
'Ik neem het aan.'
'En daarna schuift hij je in de verhuiswagen waar dan heel groot Übersiedlung Innsbruck op staat?'
Dat vond hij niet eens meer de moeite van het antwoorden waard. Hij nam nog een slok.  
'Ik heb ook al betaald.'

Geen opmerkingen: