04-02-2013

Sunday in the village

De perfecte naam vind ik dat, omdat het onmiddellijk een gevoel van saamhorigheid oproept dat met een heel select gezelschap, de echte incrowd van Amsterdam, wordt gedeeld. Daar moet je zijn. Niet doorvertellen.

Diverse dichters en goede schrijvers traden op, waaronder Marian Boyer met Een geslaagd leven en singer/songwriter Southern Compass (kon geen link vinden) die binnen dit jaar totaal gaat doorbreken en dan is Nederland hem weer kwijt. Wacht maar even af. 

Ik zat rustig in een hoekje, toen een vrouw mij herkende van de keer dat ik hier voorgelezen had. Ze had mijn boek gelezen. Ze vond het beklemmend. Heel erg beklemmend. Dat vond ik dan weer gunstig, maar dat was aan haar gezicht te zien blijkbaar toch niet zo prettig. Hand om haar keel en maar naar lucht happen. Dat boek was in haar systeem gaan zitten en ze vroeg zich van alles af over de schrijfster. Maar ja, die had tijdens het voorlezen beloofd dat het tweede boek vrolijker zou worden. Of ik daar dan nu wel mee bezig was. Met een vrolijk boek.

Toen ik wegging stond ze op het stoepje te roken en riep me na: 'Ben je nou al begonnen met dat vrolijke boek? Nee? Hup, naar huis en typen jij.'

Geen opmerkingen: