27-02-2013

Alles telt

Vanmiddag moet ik op een onbekend adres zijn. Ik ontdekte de fietsplanner.

Totale lengte route: 3 km
Reistijd bij 18 km p/u: 15 minuten
Co2besparing: 447 gram
Energieverbruik: 96 kilocalorieën

Als ik daar 22 km per uur van maak, bespaar ik weliswaar dezelfde hoeveelheid Co2, maar doe ik er 2 minuten korter over en verbruik ik 18 calorieen meer. Ik ben nu met de calorieenteller aan het bepalen of ik dat op het voedsel dat ik vandaag ga innemen de moeite waard vind.

Ik kan natuurlijk ook gaan lopen. Maar ik heb geen stappenteller in huis.
Ze vinden dat ik minstens 10.000 stappen per dag moet zetten, liever nog zien ze dat dat er 14.000 zijn. Al die stappen die ik op een dag op papier zet, tellen niet mee, maar om mijn eigen quotum te bepalen en te halen heb ik gelukkig de optie woorden tellen

Ik herinner me opeens dat de wijzen aanraden haalbare doelen te stellen. 
Zo direct maar even een complimententeller bestellen. En dan hoop ik vanavond een evaluatieteller te vinden zodat ik weet of ik mijn dag al dan niet gehaald heb.

Geen opmerkingen: