26-02-2013

Verschil moet er zijn

Ik wilde een aggregaat aanschaffen, maar werd totaal krankzinnig omdat ze het op de ene site over KW hadden en op andere smeten ze met KVA's en dan weer ampère, verder kon er van alles in of met 3 fases, gestabiliseerd of niet en zoveel tact motoren, wat me allemaal bekend voorkwam, maar toch niet bekend genoeg om te kunnen kiezen. Kortom: ik was toe aan bommen gooien.

G zei dat hij er wel even naar zou kijken. Vandaag kreeg ik een link binnen gepaard met de onderkoelde tekst: 'This will do.'
Het perfecte apparaat stond daar in een gezellig kleurtje te schijnen. Ook nog eens voor een goede prijs. Ik bestelde hem meteen en bedankte G. 

Ik smste: Zeg eens eerlijk, hoe lang heb jij daar nou over gedaan?
Hij: Vijf minuten.

Geef mij de opdracht om vreemde, unieke mensen of onderwerpen te vinden en ik heb ze zo te pakken, maar een aggregaat, toegangspoort of schuurtje uitzoeken (over het schuurtje heb ik echt dagen gedaan en) drijft me tot krankzinnigheid. 

Ik: Jezus, respect! Ik wou dat ik dan kon.
Hij: Jij bent ook geen man.

Ik was het even vergeten. Maar dat stelt me wel gerust. Een aggregaat uitzoeken is mannenwerk. Heerlijk. Ik krijg er zo'n lekker ouderwets onderdanig bewonderend wijferig gevoel van.
Nu maar eens koffie zetten. 

1 opmerking:

Fien zei

en dan maar even de vaat of zo ;-)