06-05-2013

Spelletje

E en ik zitten koffie te drinken op het terras. Hij is van plan naar de inhuldiging van Ajax te gaan, maar zet nog even de feiten op een rij. Ik ben voor hem een redelijk ideale vrouw, maar hij is nog niet volledig overtuigd.
'Jij houdt niet van voetbal houdt, he?'
Ik beaam het. Hij trekt een gezicht alsof hij een plotselinge pijnaanval krijgt.  
'Kijk je echt nooit?'
'Nee.'
'Ook niet als het Nederlands elftal speelt?'

Ik vertel niet dat ik dan het liefst door de stad loop omdat die leeg is en ik van het gejuich en het ooooo-geroep door de open ramen hou. Soms kijk ik nl wel en dan wil ik ook wel dat ze winnen. Dat zeg ik. Blijkbaar is dat nog erger dan nooit kijken.
'O, zo'n vrouw ben je.'
Hij schudt zijn hoofd.
'Dus je weet ook niets van buitenspel.'

Daar ging hij de fout in. Ik wist dat nl haarfijn uit te leggen.
Het maakte enorme indruk.
Daar bleef het bij. 

Geen opmerkingen: