05-05-2016

Verantwoord

We zakten wat heftig door. Dat gebeurde in Haarlem, zodat de heer des huizes mij niet meer naar het station kon brengen. Geen probleem, een van de pubers was er niet, dus kreeg ik zijn bed toegewezen. Toen ik om zeven uur wakker werd was ik nog steeds dronken.

A, de vrouw van JW, had met een strenge vriendin afgesproken. Alleen had ik dat niet door. We staan in de zitkamer en de twee jongens van JW (17 en 13) zitten onderuitgezakt op de bank. De vriendin zit op haar hurken in de boekenkast te turen en ik vertel dat er 5 1/2 fles doorheen zijn gegaan. De rug zegt tegen mij, streng:'Dat lijkt me niet pedagogisch verantwoord om dat te vermelden.'
Ik trek mijn wenkbrauw op en kijk naar de oudste om de bank. Verfijnd lachje om zijn mond.
Komt zijn vader luidruchtig binnen.
'Mijn god, wat een avond, 5 1/2 fles achter de kiezen!'

Geen opmerkingen: