19-05-2016

Elk voordeel

Ik ben zo enorm geschikt voor het presenteren van een creatief met kurk-programma. In de datsja modderde ik vandaag met een papje dat mos moet opwekken.
Men neme een handje vol met mos, yoghurt of bier, suiker en een mixer. En - hela hopla - de mooiste mosgraffiti is binnen handbereik. Al sloeg ik de mixer over, dus is het de vraag of het gaat lukken. Dat is dan meteen mijn makke, ik doe alles maar zo'n beetje.
Dit weekend ga ik mozaïeken. Echt. Waarschijnlijk is het knutselen zo geweldig omdat ik alles bewaar. De tegels van mijn oude badkamer, kralen en stenen van gebroken kettingen, gekleurde doosjes, oude fietskettingen, en dan is het maar goed - of juist heel erg jammer - dat ik geen busje heb, want dan zou ik hele ladingen zogenaamd grof vuil mijn bus in slepen om daar van alles en nog meer van te maken.

Het werkt alleen niet goed bij een eerste gesprek. Wat doe jij zoal in je vrije tijd?
'Ik tuinier. En ik knutsel.'
Einde gesprek. 

Geen opmerkingen: