04-05-2016

Hond

R heeft een hond die Billyy heet. Billy is een mix tussen een Rottweiler (brr) en een Ierse terriër. En dat levert een onwaarschijnlijke combinatie op. Zo onwaarschijnlijk dat zelfs ik helemaal weg ben van dat beest. Ik aai hem. Dat zegt alles.

Maar het allermooiste is dat iedereen, maar dan ook iedereen hetzelfde heeft. We zaten op het terras van het café, maar kregen het koud en wilden naar binnen. Stormt een jonge vrouw naar buiten: 'Gaan jullie weg? Mag ik hem nog even aaien?'

We gingen naar binnen. Billy liep het café door, om zich her en der te laten aaien. Hij hoefde er niet veel voor te doen. Alleen maar bij een tafeltje gaan zitten en zijn kop te kantelen. Om de zoveel tijd kwam iemand vragen wat voor ras hij was om ons daarna te vertellen hoe bijzonder de hond was.
Het scheelde weinig of ik had net gedaan of Billy gewoon van mij was. Soms zweeg ik met een serene glimlach om mijn mond. 

Geen opmerkingen: