20-03-2015

Meubel- en andere stromen

De buren van de tuin vertrekken, dus haalden zij hun huisje leeg. De drie jaar dat ik 'op' de tuin zit, zag ik ze drie keer. Vandaag werd ik gevraagd rond te kijken in het huisje dat op instorten staat, maar volgens mij de meest fantastische filmlocatie ever is. Voor een thriller wel te verstaan.
Ik mocht rondkijken en aanwijzen wat ik wilde hebben. Het werd een gedroomde oude keukenkast, een klein kastje, twee bijzettafeltjes en een gieter. Behalve voor de gieter heb ik voor geen van de spullen plaats.

K kwam langs, raakte gefascineerd door de buurman, die uitvinder is, en begon een verhandeling over elektrotechniek. Over stromen van deeltjes die ene kant op, terwijl wij allemaal net doen alsof ze de andere kant op gaan. Daarna reciteerde hij een gedicht van Poesjkin, waarvan de uitvinder eerst nog dacht dat het van K zelf was. Had gekund.

Toen K en ik later bij het hek kwamen zaten de uitvinder en zijn vrouw te wachten op mensen die een zitje hadden gekocht. Het mooie was dat het even duurde voordat ze kwamen.

Geen opmerkingen: