13-03-2015

Jubileum

Vandaag woon ik precies 20 jaar op de boot. Het klinkt eindeloos lang, maar zo voelt het niet.
Nog elke dag dringt de schoonheid van het water tot me door. Het licht in de ochtend. De kleur die het water aanneemt als de avond valt, de gele glinstering in de herfst, het olie'achtige op ondefinieerbare momenten, de koelgrijze tinten in de winter.
Sinds ik hier woon is regen een feest. De gaten die in het water geslagen worden zijn weergaloos.
Iedere ochtend zwemmen er twee zwanen naar mijn bureauraam. Ik geef ze nooit eten, maar ze komen toch. Daardoor denk ik dat ze me even groeten om me een goede dag te wensen.
's Nachts laat ik expres de gordijnen van de zitkamer open zodat ik als ik naar de wc ga ook weer even naar buiten kan kijken. Met of zonder maan. Het maakt niet uit. Het is prachtig. 
Het is pure luxe om zo in het hartje van de stad te kunnen wonen.

                       

Geen opmerkingen: