23-03-2012

Eenduidig zijn

Q wil weten hoeveel parfums ik heb. Stuk of acht. Dat vindt ze niet goed. Ik heb tenslotte ook altijd hetzelfde aan. Ik reageer gepikeerd. Ik draag een gloednieuw jurkje. Ze nuanceert. Het is dezelfde stijl. En die stijl, daar gaat het om. Die stijl moet ik zien door te voeren in mijn lucht.

Ik sputter nog wat tegen. Ik heb veel verschillende stemmingen (ik zeg expres niet persoonlijkheden, want dan raakt ze in de war) en in die stemmingen passen de acht verschillende geuren naadloos. Trouwens, ik zou niet weten welke geur het beste bij mij past.

Q kent iemand met een neus. Die neus weet feilloos een geur aan een vrouw te koppelen. Het enige spijtige is dat hij mij niet kent dus niets voor mij kan betekenen.

Aan mezelf overgeleverd.
Eén nieuwe. Of één van de acht...
Of gewoon mijn kleding aanpassen.

Geen opmerkingen: