12-03-2012

Aantrekkingskracht

S en ik doen een hartvergelijkend onderzoek. Hij heeft twee jaar geleden eenzelfde operatie ondergaan. Hij heeft stalen knoopjes. Ik niet. Maar ik werd dan weer op Schiphol apart genomen voor een grondig onderzoek door het gepiep van de scanner. Hij mag altijd door een bodyscan. Scheelt veel tijd. 

Deze week moet ik een MRI om te zien of alles water- en luchtdicht is afgekit. De instructies luiden heel duidelijk: alles van metaal moet vermeden worden, anders wordt de patiënt met enorme kracht tegen het apparaat aan getrokken. Er mag zelfs geen make-up gebruikt worden. Ik maak me zorgen over het staaldraad waarmee mijn borstbeen is omwikkeld.

S krijgt er beelden bij. Dat wij met z'n tweeën binnenkort op Schiphol lopen en plotseling met onze benen spartelend in de lucht tegen een apparaat geplakt hangen.

'Daar heb je er weer twee,' zal dan het commentaar zijn, terwijl ze eerst eens uitgebreid gaan lunchen.

Geen opmerkingen: