03-09-2010

Verkoopsucces

Gisteravond verkocht ik mijn eerste 100 boeken. Op papier. Of eigenlijk aan de kroegtafel. Het boek moet nog uitkomen, maar dat doet er niet toe. Het komt helemaal overeen met mijn karakterstructuur. Het bestaat nog niet, maar het is er al lang. En allemaal zonder moeite.

Vriend R heeft een hekel aan het bedenken van persoonlijke verjaarscadeaus. Het leek hem erg makkelijk om een stapel in de kelder op te slaan. Gesigneerd, dat wel, voor de snobs onder zijn vrienden, en dat zijn er nogal wat.

'Komt er seks in voor?' vroeg hij, vanwege deze vriendenkring.
'Alleen literaire seks,' antwoordde ik.
Toch keek hij bedenkelijk. Maar uiteindelijk besloot hij dat het wel zou gaan. Het enige wat ik moest doen was de kroegrekening betalen. Die was hoog. Maar vergeleken bij de verkoop van 100 boeken was het niets. Meteen mijn boek in de top tien. Ik moet echt vaker naar het café.
Maar misschien eerst het boek afmaken.

1 opmerking:

Jan Willem zei

Go go go! I can't wait! Hoe klinkt trouwens een literair hoogtepunt?