23-09-2010

Rolverdeling

In de stad kom ik achter een vader met bakfietskind te rijden. Aan dat straatbeeld ben ik inmiddels gewend. Het zal echt heel handig zijn om die kinderen voorin te stouwen zodat je goed zicht op ze hebt waardoor je niet angstig hoeft te zijn bij iedere zijstraat, elk kruispunt of stoplicht. Prima. Er zijn genoeg klachten geweest van cabaretiers en stukjesschrijvers. Ze gaan er gewoon mee door. Hebben we ons bij neer te leggen.

Maar nu tergen ze - de ouders - ons wel heel erg.
Een kind met een ipad voorin, op zijn gemakje aan het internetten. Iemand moet de zaken een beetje stroomlijnen en papa heeft het te druk met veilig fietsen dus daar hoeven we niets van te verwachten.

Ik kan u zeggen: ik moet nog even wennen.

1 opmerking:

timEboektoe zei

Waarom noem je een kind in een bakfiets een bakfietskind? Waarom heet de vader geen bakfietsvader?
Maar er is mij iets niet duideijk: Wie doet er nu iets, waar je aan moet wennen? de bakfietsers, de stukjesschrijvers of de cabaretiers?
En wat dan?
Sorry, je schrijft heel prettig, dat wel maar dit stukje roept veel vragen op. Plaats het maar niet als je dit vervelend vindt.