25-09-2010

Begrip

Of ik wilde oppassen in een chique hotel. Dat wilde ik wel. Er was een echtpaar met een baby en een trouwerij.
Bij binnenkomst struikelde ik over de bal van het kind.
'Did you step on my dress?! Did you step on it?!' was het welkom van de bruid in spe.
Ik had een van mijn betere motorische dagen. De jurk hing nog aan de kastdeur met de sleep goed uitgewaaierd voor de ingang. 

Dit had echter wel zijn weerslag.
Bij het kind in bad doen. Wat zou ze zeggen als het hoofdje heel eventjes zou verdwijnen?
Bij het afdalen van de trap. Zou ze het begrijpen als ik zou struikelen en wijdarms naar beneden zou duiken?
Kan een oppas er iets aan doen als een kind een hap niet aankan? Hoe vaak stikt een baby in een speen met vrolijk gekleurde sliert?

Om elf uur was ik dismissed, het kind bleef de resterende uren tot het paar was uitgefeest alleen in het bedje achter.
Ben heel benieuwd wat ze zou zeggen als...

Geen opmerkingen: