23-01-2015

Prettige dag

Het meisje kende ik nog niet. Ze was aardig. Bij mijn vertrek wenste ze me een fijne dag en opeens vroeg ik me af hoe die van haar zou verlopen. Werken tot een uur of twaalf, misschien even snel naar college, een studieboek openen, vriendje zeggen dat ze vanavond met de vriendinnen op stap zou gaan, maar dat hij morgen wel kon komen (hij balen).
Het kan ook dat ze na haar werk om een uur of vier even omfietst naar de illegale wietplantage die ze in het appartement van haar tante - die op wereldreis is - houdt om te zien of alles nog in orde is en tegelijk even een lading coke uit de kast haalt voor haar weekendklanten. Dat ze daarna haar tweede telefoon aanzet.
Het kan natuurlijk ook dat ze vanmiddag een eind aan haar leven maakt omdat ze het niet meer ziet zitten. Of ze gaat dit weekend bij haar oma logeren. Kan ook nog. 

Geen opmerkingen: