03-01-2015

Keuze

De jaarlijkse dans van de agenda's heeft weer plaatsgevonden. Het lukt me maar niet om in 1x de goede te kopen. Omdat ik gemiddeld aan het einde van het jaar met twee agenda's zit, probeer ik elk jaar weer eindeloos lang stil te staan bij de keuze. Dat gedeelte lukt. Deel twee gaat minder soepel.

De agenda had ik al weken in huis. De buitenkant was en is nog steeds perfect. Vrolijkmakend. Je krijgt zin in de dagen die erin staan. Maar nu ik er dingen in ga schrijven vind ik de binnenkant nog steeds - ik dacht ik wen er wel aan - onoverzichtelijk. Het ging niet weg, dus ging ik naar de winkel.

Twee agenda's kwamen in aanmerking. Maar ik kon, niet gek gezien mijn verleden, geen keuze maken. Ik verstopte beide agenda's achter mijn rug en vroeg een wildvreemde een arm te kiezen. Ik liet haar de agenda's zien en vertelde van mijn probleem. De vrouw knikte begrijpend, keek naar de agenda's en vooral naar degene die het niet geworden was.
'Maar die is ook heel mooi...' 

Geen opmerkingen: