05-06-2014

Wordt vervolgd

Ik zit met W in de auto en word gebeld door een nummer dat ik niet ken. Een prettige stem meldt in het Engels dat hij Louis is en dat we elkaar in Spanje hebben ontmoet. 
Ik heb echt geen flauw benul.

Terwijl hij doorpraat probeer ik naarstig te bedenken wie dit in godsnaam is. Hij vertelt intussen dat hij in Amsterdam is en me graag wil ontmoeten. Hij heeft overigens wel een slaapplaats. ! denk ik intussen, want om iemand waarvan ik niet eens het gezicht kan herinneren een slaapplaats aan te bieden, gaat zelfs mij wat ver.

Als ik heb opgehangen heb ik een afspraak met iemand die ik naar mijn weten totaal niet ken.
Ik klaag dan ook niet over gebrek aan avontuur in mijn leven.

W filosofeert er onmiddellijk een thrillertje uit: iemand die zo brutaal is dat hij mijn nummer heeft ontfutseld, die weet dat ik te beleefd (lees bescheten) ben om om te vragen 'Who the f*ck are you?!', en die mij dan kan ontmoeten in boot of tuin, al naar gelang zijn stemming.

Ik vind het een goede theorie. Maar de stem te mooi. Het was een zeer diepe bas die op al mijn vrouwelijke receptoren inwerkte. Dus mijmer ik de hele terugweg over wie dat zou kunnen zijn en kom uiteindelijk tot de prettige conclusie dat het me niets kan schelen. 

Geen opmerkingen: