13-06-2014

Getuige

Het werd hoog tijd dat ik weer eens langs de boekhandelaar ging. Al was het maar om me door zijn commentaar en opmerkingen weer volledig bij de levenden te voelen.
Het ging goed. Ik werd meteen afgekat omdat ik vroeg: 'Ben je niet totaal gelukkig nu je mij eindelijk weer eens ziet?' Ik mocht geen onzin verkondigen.

Voor de winkel was de borrelopstelling klaar gezet en naast de boekhandelaar zat K. Ik kreeg een glas en de boekhandelaar wilde dan wel even - kort graag - weten waar ik mee bezig was.
'Met een kinderboek.'
'En wat gebeurt er in dat boek?'
Ik gaf een samenvatting en verkondigde in een adem door dat ik de nieuwe Annie M ben.
Toen werd de sfeer opvallend anders. De boekhandelaar vertelde aan K dat ik fabuleus kon schrijven.
'Hoor je dat?' Vroeg K, die bevriend is met hem. 'Fabuleus. En morgen ontkent hij weer keihard dat hij dit gezegd heeft.' 

Geen opmerkingen: