07-08-2011

Zondagmiddag

Vanmiddag was ik samen met o.a. Jana Beranova te gast bij Symbiose in Breda.

Ik had het gevoel dat een lijntje dat al heel al heel lang tussen ons was gespannen - over landen en allerlei onverklaarbare tijden heen - nu dan toch werd aangetrokken, zodat ik opeens tegenover haar stond.



Ze las voor, over alles van belang, ook over een klokkenmaker:
                                         (...)
                    Was je maar een vogel die me wakker
                    tjilpte of een nieuwe minnaar die
                    zachtjes op de deur klopte -

                    toe, mijn hart, wees stil, ook jij bent
                    de spil van het universum, al tikt
                    op de lege plek nog een ander hart na

Ze signeerde haar bloemlezing met een gedicht:

                    Achter iedere berg
                    is weer een berg
                    achter iedere droom
                    een droom

Dat vond ze bij me passen. Ze herkende iets.

1 opmerking:

De Dromendaris zei

Leuk dat je toch nog even Jana mocht 'bezitten'. Ik zie geen verwijzing naar een e-mailadres. Als ik wil reageren op je boek, mag dat dan hier in het openbaar?
Zojuist opnieuw de synopsis op BOL gelezen. Toch kreeg ik opnieuw hetzelfde gevoel van 'vrouwelijk' of misschien moet ik zeggen 'doelgroep vrouw'. Mogelijk dat de tekst niet representatief is? Ik heb in ieder geval de neiging om Milan Kundera opzij te leggen vanwege mijn nieuwsgierigheid. Schijnt trouwens een vrouwelijke eigenschap te zijn. :-)
Ik heb mijn rommelblog aangevinkt en ook mijn e-mailadres. Ik hoop dat je kan reageren.
Groet, Arie Smits van zondag in Breda, glunderend aanwezig en ondanks de ver voorbije pubertijd, toch weer een klein beetje groeiende.