06-08-2011

Moeder-dochter dynamiek

'Ik vind het prachtig staan,' klinkt het zelfverzekerd vanuit het lingerie-pashokje naast mij.
'Dat vind ik ook...,' antwoordt een oudere vrouw, waarvan ik even later zeker weet dat het de moeder is, ''maar wat nou als je afvalt?'
'Hij is toch goed?'
'Jawel...'
'Wat impliceer je nou eigenlijk?'
'Ik impliceer niets.'
'Dat ik te dik ben.'
'Helemaal niet.'
'Je vindt me te dik!'
'Dat zeg ik toch niet.'
'Je vindt dat ik moet afvallen!'
'Ik vroeg me alleen maar af wat er zou gebeuren als je af zou vallen.'
'Dus vind je me te dik!'
'Ik vind je niet te dik!'
'Dat impliceerde je wel!'
De moeder weet het nu echt niet meer.
'Ik ga wel even verderop zitten.'
'Doe dat!'

Als ik het pashokje uitkom met twee geslaagde setjes (tuttig verleidelijk klinkt dat: setje) zijn ze jammer genoeg niet meer te zien. Ik had graag willen weten hoe goddelijk de dochter er uit ziet.

Geen opmerkingen: