15-08-2011

Keuzes

Na ettelijke keren uitstel, drie keer op en neer naar de winkel voor nog meer kleurstaaltjes, en elke dag denken dat weer een andere kleur de beste was, nam ik dan toch de beslissing. Voor binnen- en buitenkant.
Ik was erg tevreden. Eindelijk. En hoe ingewikkeld is dat nou, een goede tint wit voor kasten en kozijnen uitkiezen...

De man die de kleur mengde maakte een fout. Daarna was hij er niet meer zeker van of de kleur die ik wilde wel te leveren was. Of ik even wat staaltjes erbij wilde halen om een soortgelijke kleur van een ander merk te kiezen.
Ik herhaalde heel langzaam het woord 'eventjes'.
Hij begreep het meteen. Vervolgens steunde hij me heel geduldig in het nachtmerrieproces van opnieuw beslissen. Hij zorgde er zelfs voor dat ik stiekem kortingsbonnen toegeschoven kreeg. 

Met een uitstekend humeur verliet ik de winkel, mijn fiets volgehangen met tassen en de bak 10 literverf achterop.
Het ging prima.
Tot ik thuiskwam.
Toen flikkerde die 10 liter op de grond.

Mijn enige troost is dat het de juiste kleur lijkt te zijn.

Geen opmerkingen: