01-08-2011

Mooi woord

We waren stil en toen we daar weer uitkwamen waren we toe aan een goed gesprek. Dat kregen we op de terugweg. Over wat de ander deed bijvoorbeeld. De chauffeur was aan de beurt.
'Alles wat met rekenen te maken heeft.'
'O, bah!' reageerde ik een beetje te veel vanuit de voormalige stilte.
Maar dat bracht wel de verhalen op gang.

Van C die haar aangifte nooit kloppend krijgt, maar wel een fijne belastingcontroleur trof die haar adviseerde er leuke boekjes van te maken, met versieringen en al. 
Van K die tijdens een bijbaantje aan het einde van de dag zelf de kassa weer kloppend maakte, zodat ze uiteindelijk stopte omdat het haar te veel geld kostte. 
Toen wilde ik wel kwijt dat ik, door de nachtmerrie die de heer Slot veroorzaakte met zijn boek Elementaire bedrijfseconomie (niks elementairs aan, weet ik nu), door een bijlesstudent rekenanalfabeet ben genoemd.
Wat blijkt?! Daar is gewoon een woord voor: dyscalculie.
Had hij me ook wel eens mogen vertellen, dat ik aan zoiets chics leed. Had ik veel meer uit de afwijking kunnen halen. Met een fijn briefje van de dokter, bijvoorbeeld.

Geen opmerkingen: