21-05-2011

Russische haas

Op de boekpresentatie kreeg ik een prachtig cadeau: een Russische afvaardiging van de Chinese Gelukshaas.


Ik dacht eerst dat M het zelf had zitten knutselen en was diep onder de indruk. Dat bleek niet waar te zijn, maar ik had al beelden gezien van M die met fijne bewegingen diverse lichaamsdelen vouwde en van het priegelen van de geluksboodschap terwijl ze het Haasje allerlei lieflijks in de net gecreëerde oren fluisterde, zodat hij wist wat hem te doen stond.

Toch is er op de een of andere manier iets goed gegaan. M heeft haar sporen nagelaten. De haas doet het. Atheneum en Selexys waren vandaag al door mijn boek heen.

1 opmerking:

isabel zei

Mooi verhaal over deze Haas! Ik ben bij te horen dat deze Haas heeft gedaan wat ik haar in haar oor fluistert heb en dat zij goed terecht gekomen is. Blijft toch een beetje mijn kindje. Ga je boek kopen wellicht 2e druk? Laat het maar aan Haas over ;-).

Isabel Lammerts van Bueren, moeder aller gelukshazen.