16-05-2011

Leuk...

M (van de ... jawel) gaat naar Atheneum op het Spui. Ze is een trouwe blogleester, dus weet ze dat ze op pad moet om mijn boek te promoten. Daar komt bij dat ze erg doelgericht is. Het getal zit in haar hoofd gebeiteld. Binnen een maand moeten die erdoor heen gejast zijn. En dan zit ze ook nog eens in de communicatie, dan weet u genoeg.

M tegen verkoopster. 'Heeft u het nieuwe boek van Ligthart?'
'Die met dat Fabergé-ei?'
'Precies.'
'Die ben ik aan het lezen!'

Dan volgt er een gesprek dat ik niet ga weergeven omdat de verkoopster zegt dat ze mijn boek 'leuk' vindt. En mijn boek is echt van alles, maar alleen maar 'leuk' is het absoluut niet.

Het mooiste nieuws van de dag, de week, de maand en misschien zelfs het jaar is dat er zes (!) exemplaren zijn ingekocht.
Een Ligthart-stapel in Atheneum.

Ik ga dat vandaag nog heel vaak herhalen. Misschien dat ik zelfs heel stiekem (onopgemaakt, slonskleren, pet op en kraag omhoog) ga kijken...

Geen opmerkingen: