11-04-2010

Fotonen, bionen, fionen

Ik nodig vrienden uit die graag hun gedachten laten gaan over tijd en ruimte, zodat ik de informatie kan gebruiken voor mijn hoofdpersoon Igor uit Gebroken wit.

Om de boel een beetje op te krikken, heb ik een natuurkundige zo ver gekregen dat hij alle vragen beantwoordt. Sven is in staat om de materie zo uit te leggen dat iedereen het begrijpt. Ook ik. Alleen ben ik afgehaakt sinds ik besloot dat Igor toch niets van natuurkunde weet, simpelweg omdat ik bij de derde regel aan zijn gedachten hierover al door de mand val. Ik let dus niet op. 

Maar, plotseling zit ik rechtop.
Informatie die wel bekend is, maar die niemand wil onderkennen. Te grote gevolgen omdat dan toegegeven moet worden dat we nergens zijn. Ik ben wakker.
  • De Voager gedraagt zich niet zoals hij zou moeten.                   (Alleen die zin al).
  • Hij neemt een afwijkende route. 
  • Hij tart alle wetten. Zelfs die van de relativiteitstheorie.
  • Als de wetenschappers de berekeningen bijstellen, loopt hij binnen de kortste keren weer anders dan verwacht.
Kijk, dat vind ik nou ideale informatie. Een ruimteschip dat zich afwijkend gedraagt en geen wetenschapper die het er over heeft.
Het zijn net ouders.
Want laten we nu niet twijfelen aan alle aannames die zo comfortabel waren. Niet gaan tornen aan hetgeen we zelf hebben geconstateerd. Geen berekening de prullenbak in.

Misschien komt er toch een vleugje natuurkunde in mijn boek terecht.

Geen opmerkingen: