16-04-2016

Uiterlijk vertoon

De opdracht was een parfum uit te kiezen. Nu is dat voor een ander een onmogelijke zaak. Maar de verkoopster zag meteen aan mij dat er zaken gedaan konden worden en wilde weten of ik hulp nodig had. Dat had ik.

Binnen vijf minuten duizelde het mij al. Ik ging maar even over om een geur voor mezelf uit te kiezen. Toen werd het pas echt verwarrend.

Uiteindelijk verliet ik de winkel met het mooiste flesje. Ik heb er ooit nog iemand honend om uitgelachen. Hij vroeg waar het bij parfum om ging. Ik antwoordde: 'Om de geur.'
Hij zei: 'Fout! Het gaat om de verpakking.'

Nu kan ik me hier verdedigen met het feit dat het een twijfelgeval betrof. En ik toen het prachtige flesje doorslaggevend liet zijn.
Terwijl ik ergens dacht dat ze die andere geur toch lekkerder zou vinden...

Geen opmerkingen: