06-04-2016

Gebrek aan

F komt hier met zijn gereedschapskist. In no time heeft hij een slot op de schuifdeuren gemaakt, een rookmelder opgehangen. een afdekplaatje geplaatst en buigt zich dan over de - voor mij onverklaarbare - stank in het aanrechtkastje.
Of ik ooit de zwanenhals heb schoongemaakt.
Nog nooit.
Dat was duidelijk. F bleef maar zeggen dat je dingen kon schoonmaken. Ik verweerde me met het feit dat niemand mij ooit heeft verteld dat ik geacht word zwanenhalzen los te draaien.

Vandaag beter ik mijn leven. Ik kijk lang naar apparaten om te ontdekken of zij misschien ook verbogen schoonmaakplekken bevatten. En ja hoor.
De ruimte van het weggehaalde zeepbakje van de wasmachine. Geen idee dat dat ook kon. Of wat te denken van de geheime opening - alsof je iets oneerbaars doet - in de rubberen ring van de wasmachine.
Vallen deze zaken nu onder het kopje opvoeding of onder dat van ruimtelijk inzicht?

Geen opmerkingen: