28-08-2015

Totem

Op mijn verlanglijstje - voor de hippen onder ons: bucket list - staat al heel lang het maken van een totempaal. Bij Crea hadden ze dat honderd jaar op het programma en toen ik er eindelijk aan toe was om het uit te voeren, bleek het geschrapt.

Het verdween niet van mijn lijstje, maar wel wat naar de achtergrond. In de datsja kwam het weer tot volle bloei. Vorige week bereikte het zijn piek. En wat gebeurt er nog geen dag later. Er ligt een fantastische stronk bij de ingang van het tuinpark. Zo voor het oprapen. Maar niet te tillen.
Dus schakelde ik I in die niet alleen de gigantische, maar ook een kleinere stronk meesleepte omdat ik die opeens herkende als de perfecte bijzettafel.

Beitels en gutsen moet ik nog kopen. Tot die tijd is mijn totempaal to be een lichtgevende cactus.
De misantroop kwam mijn tuin op en keek naar het gebeuren. In zichzelf mommelend zei ze: 'Anderen doen dat weg, en jij sleept het allemaal naar je tuin.'

Geen opmerkingen: