27-08-2015

Dat is nog best vaak

In de boekwinkel wordt een boekpresentatie gehouden. De presentaties zijn beroemd om de leverworst met augurk die de boekhandelaar serveert.
Of ik even wil helpen.
In de keuken bekijk ik de door de boekhandelaarsvrouw gecreƫerde schalen. Leverworst en olijf aan een prikker. De andere helft leverworst met radijs.
We proberen het heel voorzichtig uit.
De boekhandelaar stormt naar voren.
'Leverworst en olijf is van een gruwelijkheid....!'
'O, haha, ik vond het zo leuk staan,' antwoordt zijn vrouw.
'Dat doen we nooit meer!
Hij is even stil van zijn eigen vastberadenheid.
Dan: 'Leverworst met radijs is ook heel interessant.'
Zij: 'Radijs is heel gezond.
Hij tegen mij: 'Vind je het lekker?'
Ik: 'Nee.'
Hij: 'Nou, dat doen we dus ook niet meer.'

Gerustgesteld ga ik met de bladen rond. En af en toe fluister ik dat laatste in iemands oor. Maar alleen als de blik daar aanleiding toe geeft. 

Geen opmerkingen: