18-05-2015

Intro

Toevallig was ik er de laatste tijd mee bezig geweest. Met het feit dat het toch leuk zou zijn om tussen al die vrienden van mij eens een vriendin te zetten. Maar ja. Waar vind je die zo snel zonder dat je honderd jaar met elkaar op de middelbare school hebt gezeten...

Ze werd me door L in de schoot geworpen. Blijkbaar had hij haar al vaker aan haar kop gezeurd dat ze mij moest gaan zien om me uit te horen over de camino en had elke keer benadrukt hoe leuk zij mij zou vinden. Ik wist van niks.

Gisteren stond ze voor mijn hek. En het was een minuut of vijf wat ongemakkelijk en toen barstten we los. In verhalen, ervaringen - die allemaal synchroon liepen - in de verbazing hoe erg we op elkaar leken en hoe bijzonder dit was. Een keer zei ze zachtjes: 'Ik ga je helpen.' En wat eigenlijk nog het meest onvoorstelbare detail van de avond was: ze dronk me eruit. Met gemak. Respect.

Ze bleef logeren, want na vier flessen is het lastig teruggaan richting het zuiden. Dus lagen we als bakvissen te lachen en te keten. En was deze avond precies zoals ik me dat had gewenst. Girlpower met de onuitputtelijke slappe lach. 

Geen opmerkingen: