22-09-2014

Ook prima

Ik had me opgegeven voor een cursus portrettekenen omdat ik een elf op de muur van de datsja wil schilderen. Het lichaam gaat nog wel, maar zo'n elfenhoofd is toch echt een ander verhaal. 
De cursus wordt bij de kunstenares thuis gegeven. Er zaten mensen die al veel langer les hadden en me naar mijn achtergrond vroegen.
Ik begreep de vraag niet.
Bleken ze te willen weten hoeveel kunstacademies ik achter de rug had.
Ik bekende dat ik elfen wilde schilderen. Dat vonden ze niet gek.
Toen trok een vrouw haar kleren uit.
Ik had even gemist dat er naar naakt gewerkt ging worden. Misschien had ik niet goed gekeken naar de cursustekst. Maar mijn buurvrouw kwam ook voor het portret.
De juf meende dat het zou goed zijn als ik met het lijf begon. Langzaam aan naar boven werken.

Geen opmerkingen: