03-09-2014

Kampelogeren

W heeft zijn gloednieuwe lichtgewicht tent in mijn tuin opgezet. Hij gaat slapen op zijn nieuwe matje in zijn nieuwe slaapzak. Ik heb de deur naar de tuin opengelaten. We kunnen elkaar verstaan als we een beetje roepen. Maar ik krijg een app.
Dat hij heerlijk ligt. Als bewijs stuurt hij een foto waarop hij eerlijk gezegd ontzettend moeilijk in de lens kijkt. Misschien door de flits.
'De slaapzak is ook prima.'
'Het uitzicht ook.'
Om het enthousiasme wat te temperen app ik even terug:
'Nu slapen zegt de opzichter. Morgen om zeven uur op. Schoffelen. Harken. Dan pas koffie.'
'Neee! Ik ben gast! Koffie op bed!! En wakker gezongen worden!
Ik negeer hem.
Dan meldt hij dat hij over mij waakt. Dat is dan wel weer een prettig idee.


En omdat hij zo braaf had gewaakt, vond ik vanmorgen dat hij het schoffelen over mocht slaan. Ik was bezig met de koffie.
'Schoone Slaapster! Zijt gij reeds ontwaakt? Ga dan es als de sodemieter koffie zetten voor het mannetje!'
Hij doet er voor de duidelijkheid een afbeelding van een kop koffie bij.

Geen opmerkingen: