17-10-2012

Draaien

Ik heb mijn bureau gedraaid. Dat is een belangwekkende mededeling, want hij verandert mijn dag totaal. Opeens kijk ik vol op het water en voel ik af en toe de neiging mij om te draaien, omdat ik nu met mijn rug naar het kade-raam zit.

Bijna had ik mijn schrijfopstelling meteen weer teruggedraaid, maar ik herinner me nog de eerste jaren op mijn boot, waarbij mijn bureau altijd naar het raam gekeerd stond en het geluk wat daaruit voortvloeide. Ook wil ik mijzelf de kans gunnen op een andere kijk.

Terwijl ik dit schrijf kijkt een rondvaartboot vol bejaarden mij recht in het gezicht.
Al herinner ik me niet precies waarom ik me op een gegeven moment heb afgedraaid, loerende bejaarden zouden daar heel goed een onderdeel van uitgemaakt kunnen hebben.

Verder ben ik intens tevreden over het feit dat een kwartslag draaien je leven zo 360 graden kan veranderen. Het experiment gaat door. Ik hou u op de hoogte.

Geen opmerkingen: