20-08-2012

Andere wereld. Zien. Springen.

Wat houd ik toch van dingen die om de dag veranderen, verbeteren - terwijl ik ze al goed vond - en meer en meer eigen worden.
Zaterdag kreeg ik niet alleen twee fantastische stoelen, glaswerk en een stofzuiger cadeau, maar ook klus- en tuintips,  en C kwam een eettafel brengen.

Op de fancyfair van Nut en Genoegen (inlijsten die naam), kocht ik een prachtig wijnrek, retro natuurlijk, en opeens zag ik een kralengordijn, waarvan ik er zelf al 3 heb die binnenkort worden overgeheveld van boot naar datsja, maar deze kon ik niet weerstaan.
Echter, de belangrijkste koop betrof een butaan gasstel en een maaimachine voor 5 euro. Allebei in min of meer perfecte staat.

De overbuurvrouw liep de tuin op met een prachtige tacky kaarsenhouder, waar ik als een kind zo blij mee ben. Alleen al omdat zij nu al weet dat mijn huisje over de top wordt en daar hartelijk aan bijdraagt.  Zij had tegen haar zoon (10) gezegd: dat is precies wat voor de buurvrouw...

Ook zoiets moois, maar een ander onderwerp: ik ben opeens iemands nieuwe buurvrouw en gloednieuw op het terrein. Ik mis de cruciale tijden voor bingo, lootjesverkoop en vegetarische maaltijden, maar vermaak me intussen kostelijk. Ik krijg spontaan hulp aangeboden voor installatie zonnepanelen, reparatie grasmaaiers (de hoogte bleek niet meer afgesteld te kunnen worden),  uitnodigingen om huisjes te bekijken en exposities te bezoeken. Waarover later meer.

Niet wanhopen. Ook dit onderwerp gaat voorbij...

Geen opmerkingen: