05-11-2011

Goed en Nieuw

W is heel lang niet op mijn boot geweest. Hij komt binnen en is lyrisch over het geheel, maar het mooiste vindt hij de vloer. Die kan niet beter. Hij raakt er maar niet over uitgepraat.
'Er is ook veel meer rust.'

Ik haalde allerlei dingen weg en de meubels staan anders. Dat bevalt hem erg goed. Hij is een tafelzitter, maar nu wil hij in de zitkamer in de bank wegzakken. Voorheen zat ik er nooit, maar op de een of andere manier is precies het goede veranderd want ik ben er zelf nu ook niet meer weg te slaan. Maar waar het nou precies aan ligt blijft een raadsel.

W wil toch nog graag even alle gemaakte punten afronden.
'Ja, mooi, want hiervoor was het tenslotte een huis van bordkarton.

Ik zeg niets over de staat van een huis die je eigen staat weerspiegelt. Van bordkarton naar rust...
Opgewekt grafwaarts.

Geen opmerkingen: