06-09-2011

Opmeten

Voor mijn nieuwe leven bestelde ik een spiegel precies op maat, in de hoop dat er betere dingen in weerspiegeld zouden worden. Ik lijmde hem vast, maar toen bleek dat 'precies op maat' niet zo te kloppen. Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar bij controle bleek dat ik wel degelijk de juiste maat kan nemen.

Ik belde de glashandelaar. Hij was niet bereid om een nieuwe spiegel te leveren. Het gesprek werd steeds verhitter en uiteindelijk heb ik hem ongelofelijk geschoffeerd. Dat stond, achteraf gezien, niet helemaal in verhouding tot het niet willen leveren van een nieuwe spiegel.

De man kwam langs om de boel te bekijken. Bij nameting bleek mijn centimeter niet te kloppen. Echt waar. Ik had wel degelijk goed opgemeten, maar volgens de glashandelaar klopte dat meetlint niet.
Er zat een verschil in. We hebben ze naast elkaar gelegd.

Nu begrijp ik al die verkeerde maten in mijn leven. Denken dat ik het goede lint gebruik, maar er net elke keer een halve centimeter naast zitten.

Geen opmerkingen: