16-08-2016

Tijd voor een dromenonthoudapp

De reden van installatie van de 24//7 app is dat er iets aan mijn slaapgedrag verbeterd moet worden. Maar de app is niet alleen mijn steun voor slaaphygiëne, het houdt ook het aantal stappen dat ik op een dag zet bij, controleert mijn gewicht, hartslag en - nou komt het - mijn snurk- en praatgedrag.
Ik krijg eigenlijk nooit klachten, maar oké.
Het heeft iets absurds en narcistisch tegelijkertijd. Toch was ik benieuwd. De app adviseert mij zeven uur slaap, de telefoon moet bij mij in bed en het enige wat ik moet doen is mijn ogen sluiten. Dat was al gek. Alsof je de hele nacht bekeken wordt.

Ik sliep. Werd om 07.30 verwilderd wakker, terwijl ik om 08.00 in de trein moest zitten voor mijn eerste werkdag bij de VPRO. De app vond blijkbaar dat ik nog geen slaap genoeg had gehad, en had het alarm dat ik had gezet gewoon uitgeschakeld.
Wel stuurden ze me opnamen van de momenten dat er geluid te horen was. Om 01.31 smakte ik, zei iets onverstaanbaars en draaide er op los.

Geen opmerkingen: