01-09-2015

Wie wiedt vindt wat

De omslag heeft plaatsgevonden. Het hangt in de lucht: de herfst. Nu al. De herfst is mijn favoriete seizoen, maar dat komt waarschijnlijk omdat die zich volgens de berperkingsregel gedraagt. Vanwege de winter geniet je extra van alles wat nog is.
Maar het is me nog net even te vroeg, die voorbode.
De vochtigheid in de datsja, die nu nog goed te doen is, maar die me wel doet herinneren aan de lege gasfles die ik moet vullen voor mijn kachel. De kleding in mijn kast die overnacht opeens een klamme touch hebben gekregen.
Ik wil niet.

Ik wil nog avond aan avond in de tuin zitten, bij de gebroken Mexicaanse vuurpot, tussen mijn fakkels en de lichtjes.
Hier kan ik zitten en staren. Genieten van het groen. Van wat ik die dag weer allemaal in het gareel heb gekregen. De nieuwe vormen, de verplaatsing van planten en bomen.
Vandaag maakte ik het pad naar mijn schuur vrij van onkruid en gras. Bleek ik opeens een officieel betegelde strook te hebben. Ik wist het wel, maar was het vergeten. 

Geen opmerkingen: