17-09-2015

Nacht nacht wacht

Mijn zus, die over is uit Amerika, bleef logeren. We doken optimistisch moe het bed in, kletsten door in het donker en waagden een poging. F viel in slaap en werd om 01.00 uur weer wakker. Ik was het nog steeds.
Ik ben niet goed in bedgenoten. Ik wil overdwars, languit, ondersteboven, achterstevoren kunnen liggen, me uitbundig om kunnen draaien. Maar bovenal hebben mijn gedachten ruimte nodig zonder dat ze naar mij terugkaatsen via t lichaam van de slaper. Komt bij dat ik verstijf in een vergeefse poging de ander niet tot last te zijn. Adem in.

Ik ging aan het ijs, F vond het te koud en na uitgebreid overleg waar de toekomstige houtkachel moest komen, viel F om een uur of 03.00 in slaap. Ik besteedde mijn tijd aan de vraag hoe ik zo moe kon zijn zonder in slaap te vallen, gaf me op als voorleesexpres-vrijwilliger en beantwoordde berichten. Tussen deze activiteiten door probeerde ik het steeds weer.
Tevergeefs.
De irritatie werd met het half uur erger en deed de slaapintentie geen goed.
Een antwoord kreeg ik ook al niet.
Ik geloof niet dat ik ooit dit record heb gehaald.
Wakker tot 06.00 uur. En om 07.00 uur op moeten. 

Geen opmerkingen: