25-04-2015

Aanspreken

Ik liep de trappen van de AH op en zag dat een kerel zijn neus leegde. Beide gaten. Ik vraag me altijd af of zo iemand het zelf dan echt niet in de gaten heeft dat dit onwaarschijnlijk smerig en asociaal is.
Het toeval wilde dat hij met 1 flesje fruitsap precies gelijk klaar was als ik en voor mij wilde. Normaal laat ik iemand altijd voor, maar ik zei nee. Hij vroeg het aan degene achter me. Die liet hem voor, toen zong hij tegen mij: 'Nanananana...'
Ik begon in het Nederlands, maar hij was Engels.
'It's rather disgusting to empty your nose on the street.'
Daar had hij geen antwoord op. Maar het stomme was dat ik enorm zenuwachtig werd. Dit kon heel goed zo'n type zijn dat koeltjes een mes uit zijn zak zou halen. Ik propte mijn boodschappen in mijn tas en dacht even aan de bejaarde vrouw die ze deze week een gebroken been schopten. Het was voor het eerst dat ik bang was nadat ik iets tegen iemand op straat had gezegd. Toch rot en laf (lafferig wil ik zeggen omdat ik het niet echt 100% laf vind) dat ik mezelf voornam voortaan niet meer zulke dingen te zeggen. 

Geen opmerkingen: