26-02-2014

Azo Bispado

Eenmaal aan de Franse keukentafel bij F&H ging ik eens in mijn boekjes kijken, o.a. om te zien waar ik het pelgrimspaspoort kon aanschaffen om onderweg goedkoop te kunnen slapen. In mijn hoofd had ik dat je die dingen eindeloos vaak langs de route kon kopen. Niet dus.

Mijn Spaans is a bit rusty geworden, dus voor ik aan de telefoon begreep dat ik het nummer van het Bisdom van Pamplona kreeg, waren we toch wel een kwartiertje verder. De vrouw van de toeristeninfo bleef aardig en vriendelijk - misschien omdat t best gek is om geen Engels te spreken - en spelde dat Bisdom van voor naar achteren en weer terug.

Toen ik nog even op een Nederlandse site keek, zag ik dat ik dat paspoort ook in Amsterdam had kunnen aanschaffen. Om de hoek.
Zag ik echt voor het eerst.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Dan denk ik dus "En wat leren we daarvan?". Gatver, zelfs als je jezelf een hele flinke agnost vindt en op de betere momenten zelfs een beetje anarchist, blijkt in dit door drank en ander genot doordesemde lijf, toch nog een restje betweterige calvinist te zitten... Dat gaan we vanavond meteen te lijf met een extra lekker flesje wijn.
Wanneer mag ik voor jou weer eens inschenken? Ik hou ontzettend van je verhaaltjes en trouwens ook van jou (op een heel Calvinistisch nette manier)! Dikke smaX JW

- zei

Dat je niets hoeft voor te bereiden omdat het allemaal goed komt, en sneller dan je denkt! (de volgende dag al, credential gewoon te koop in Auch, Frankrijk. Opgelost).