12-09-2013

Kansen

Ik heb de smaak van het buitenland weer te pakken gekregen. Hoog tijd om nog wat afwisseling in mijn Amsterdamse leven te gooien. Dus zwoeg ik op een application voor een artist in residency voor een van de mooiste die er bestaat, maar tegelijkertijd een van de moeilijkste om aangenomen te worden omdat je concurreert met hedendaagse populaire schrijvers zoals A.M. Homes, Jonathan Franzen en E.L. Doctorow: MacDowell Colony.

Het is onvoorstelbaar, maar over de hele wereld zijn dit soort residencies die kunstenaars gratis of tegen een kleine vergoeding ontvangen. Ik ben er tot nu toe in twee geweest, Convento Mertola en Valparaiso, en het is heel erg stimulerend om met zijn allen in een huis te zitten werken aan diverse projecten.

Hier in Nederland is het niet heel erg bekend dat dit bestaat. Ben je schrijver, componist, schilder, oid, kijk dan op ResArtis. En verander je leven, wilde ik er bijna achter zetten, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. 

Geen opmerkingen: