28-11-2014

Over en weer

Het meisje woonde ergens in de Rijp. Een operatie, diverse zware en lichte (alsof die bestaan) chemo's en bestralingen achter de rug en wel toe aan wat afleiding. Ik liet haar een verhaal schrijven. Het was een lieve wijsneus, die mij meteen verbeterde toen ik even niet oplette. Ze verklaarde plechtig dat ze van brutale grapjes hield. Ik zei dat dat goed uitkwam.

Nadat ze volkomen zelfstandig een verhaal had geschreven, verliet ik haar huis en kwam vier minuten te laat aan bij de bushalte. De bussen gaan maar 1x per uur. Aan de man die de post rond bracht vroeg ik hoe ik het beste naar het station kon lopen. Er was geen beste manier. 
'Zie je die auto daar staan?' Hij wees op een rode landrover. 'Ik breng je wel even.'
Ik was geroerd door zijn lieve aanbod. Het kostte hem zeker drie kwartier. En daarna moest hij zijn ronde met de post - ook voor twee collega's, het was druk - nog lopen.
Toen hij me afzette bij het station zei hij: 'Goede reis en een prettig leven.'
Mooier kan je je niet wensen.

Geen opmerkingen: