24-10-2013

In de winkel

Ik was lang niet in de boekwinkel geweest, maar de boekhandelaar was jarig en hij beloofde een koekje bij de thee. Dat bleek een zompige bastogne die hij in de ijskast had bewaard omdat het open pak stamde uit maart en hij dacht dat de koekjes zo beter tot hun recht kwamen.

Ik was daarover nog met hem in discussie, toen er een man binnenkwam. De boekhandelaar sprak hem aan op een klein plukje haar dat rechtop stond.
'O, staat het weer verkeerd?'
'Dat kun je zeggen, ja,' antwoordde de boekhandelaar alsof hij persoonlijk beledigd werd. 'Je gebruikt toch geen gel? Want dat vind ik niks, gel.'
De klant ontkende en rekende af.
Toen hij wegging zei de boekhandelaar: 'En je weet het hè, die pluk.'
De man wist het nog en wenste ons een prettige dag.

De boekhandelaar ging weer zitten.
'Je ziet dat ik nog niets van mijn klantvriendelijkheid heb verloren.'

Geen opmerkingen: