03-01-2011

Met dank aan

Vorig jaar werd ik geïnterviewd over mijn schrijfproces voor een documentaire over Convento Mertola, een artists in residence in Portugal. http://www.conventomertola.com/en
De documentaire ging over de Nederlandse familie die het runt, maar de regisseur wilde ook van een Amerikaanse poëet en mij weten wat wij van het geheel vonden. Wij waren zorgvuldig geselecteerd, iets wat wij een hele eer vonden.

Gisteren kreeg ik de film te zien. Ik verheugde me erg op de schitterende shots die van mij genomen zijn, waarbij ik in een prettig jurkje en de ogen vol in de mascara rustig en overtuigd de camera inkijk alsof ik nooit iets anders heb gedaan in mijn leven.

De film was schitterend. Echt prachtig. Mooie natuuropnamen, de familie, maar ik was er uitgehaald. De poëet overigens ook. Ik werd bij de credits wel genoemd:

Special thanks to Caroline Lightenhearend.

Eeuwige roem blijft een lastig ding.

3 opmerkingen:

Elke zei

Haha!
Ik zie je nieuwe titel: Koud water. Dat is mooi. Ik ben benieuwd. Daar moet je de eeuwige roem maar gaan vinden.

Unknown zei

Ik begrijp dat we nog een jaartje
moeten wachten op je nieuwe boek?
(volgend jaar mei)

Ik moet ook alles in de gaten houden.
Jezus Mina
Ton

- zei

Wat zou ik toch moeten zonder de oplettende lezer...

Antonius Magnus, dank.