05-07-2016

Allemaal op een rij

Enige tijd geleden raakte ik in een winkel in gesprek met een man. Hij ging eerder naar buiten, talmde, ik haalde hem in en vroeg welke kant hij op moest.
De tegenovergestelde.
Ik had een afspraak waar ik al bijna te laat voor was.
Hij: 'Jammer, anders hadden we wat kunnen gaan drinken voor mijn verjaardag.'
Ik: 'Ja, maar jij gaat mijn nummer vragen, toch?'
Hij: 'Wat is je nummer?'

Twee weken later had ik nog steeds niets gehoord. Dan kan een vrouw legio dingen doen, en vooral niet doen. Ik was vastbesloten om niets te doen, totdat M zei dat het typisch iets voor een kunstenaar was. Gewoon vergeten. Druk. Het hoefde in ieder geval niet te bekekenen dat hij al drie vrouwen had.
Ik stuurde een sms: Als ik jou was, had ik mij allang gebeld.

De telefoon ging onmiddellijk. H. Rijdend op een fiets in de bossen van Hilversum. Na een geanimeerd begin, bleek dat hij dacht dat hij een Katrien aan de telefoon had.
Blijkbaar moet die ook nog gebeld worden.
Het eindigde ermee dat ik morgen een afspraak heb. Niet alleen met hem, maar ook met een bevriend stel van hem. Omdat dat zo gezellig leek. Double daten. En dat de leeftijden dan precies klopten. Met mooie sprongetjes ertussen. 

Geen opmerkingen: