03-07-2010

Voorpret

Ik voel dat mijn enthousiaste: 'We krijgen een kaart en een basispakket voedsel mee, en dat is het,' niet het gewenste effect heeft.
Ik wil bewondering; wat een avontuur, wat heb jij nou weer verzonnen en minimaal jaloezie.
Niets van dat alles.
'Je kunt beter bij de padvinderij gaan. Met je wc-rol de bosjes in en dan niet kunnen kakken omdat je kont wordt weggevreten door de muggen. Je zit duidelijk in een Rob de Nijs-fase.'
Bij navraag blijkt dat een alternatieve periode, met zo'n oorbelletje.
'Een boot in met een lunchpakket, en dat gaan jullie doen.'

Eh, ja. Want het lijkt ons erg leuk om in een kano te gaan zitten met een paar kledingstukken in een ton en buiten te koken, verse vis te vangen, wild te kamperen en een fik te stoken en met onze blote kont in die ontelbare meren te springen. Niet alleen overdag, maar ook bij maanlicht.

Maar thuis bega ik de vergissing om alvast mijn muskietennetje te proberen. Dat had ik dus niet moeten doen. 

Geen opmerkingen: